مانور زلزله در مدارس بشاگرد برگزار شد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 20 آذر 1394
بازدید : 224
نویسنده : فــردیـن احـمدی

همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در مدارس بخش گوهران بشاگرد برگزار شد.

 

مانور زلزله دربشاگرد/دنیای نوین بشاگرد

به گزارش دنیای نوین بشاگرد به نقل از بشاگرد نیوز، برگزاری این مانور با اعلام فرضی وقوع زلزله در دبیرستان های شهید بهشتی و حضرت خدیجه (س) بخش گوهران و وارد شدن خسارات مالی و جانی به این مراکز آموزشی و وارد عمل شدن سازمانهای امداد رسان آغاز شد.

در این مانور با به صدا درآمدن زنگ زلزله دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، فوریتهای پزشکی، انتظامی و آبفا پس از نخستین لحظات بروز زلزله فرضی در محل حاضر و نسبت به برقراری کمربند حفاظتی و امداد مجروحان پرداختند که در پایان عملکرد نیروها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

یوسف حسینی بخشدار گوهران بشاگرد گفت: شهرستان ما، شهرستان زلزله خیز است به همین دلیل فراهم کردن بسترهای لازم برای آموزش دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس به منظور آمادگی در برابر حوادث طبیعی به ویژه زلزله در دستور کار جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش قرار گرفت.

حسینی اظهار کرد: با توجه به آسیب پذیری کودکان و نوجوانان در برابر صدمات ناشی از زلزله، مانورهای سراسری از سال ۸۲ در هشتم آذرماه به صورت سراسری در سطح مدارس کشور برگزار می شود، امسال نیز این مانور به صورت نمادین در دبیرستان شهید بهشتی گوهران برگزار شد.

وی هدف از اجرای مانور زلزله را ایجاد آمادگی برای رویارویی با زلزله واقعی و کاهش آسیب های ناشی از این پدیده طبیعی عنوان کرد و افزود: این مانور راهکاری برای ماندگاری آموزش های ایمنی و افزایش سطح مهارت موثر است چرا که وقتی عکس العمل صحیح آموزش داده شود می توان امیدوار بود دانش آموزان پس از وقوع زلزله اگر به صورت درست آموخته اند اجرا کنند.

بخشدار گوهران تصریح کرد: آنچه دانش آموزان می خوانند جنبه تئوری دارد و زمانی که دو مرحله تئوری و عملی با یکدیگر تلفیق می شوند آموخته های دانش آموزان می تواند ماندگار باقی بماند.

در این مانور تلاش شد دو راهکار مهم یعنی پناهندگی و خروج اضطراری مورد توجه قرار گرفت.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ زلزله ای به قدرت ۶٫۲ دهم ریشتر بخش گوهران بشاگرد را لرزاند که موجب خسارت های جانی و مالی بسیاری شد.

 

انتهای پیام/ ح.پ

 



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1087
بازدید دیروز : 1076
بازدید هفته : 2654
بازدید ماه : 2598
بازدید کل : 127731
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com